Vragen over Go Velo?

Bekijk de vragen over:

App

De Go Velo app gebruikt ongeveer 50 MB per maand. Dit is echter wel afhankelijk van hoeveel je fietst en hoe vaak. 50 MB is voldoende als je 5 dagen in de week naar je werk fietst.

Ja, dat kan. Het registreren van ritten met GPS verbruikt stroom. De app werkt het beste als je de app en de GPS continu aan laat staan. Om de accu wat te sparen, kun je op het moment dat je niet fietst de GPS uitzetten. Denk er wel aan om de GPS weer aan te zetten, voordat je naar je werk fietst. Om je accu te sparen, kan je daarnaast ook kiezen voor handmatig registreren van je ritten. Dit doe je door het ‘automatisch meten’ uit te zetten en de start- en stopknop te gebruiken als je op de fiets stapt en als je op je bestemming bent aangekomen.

LET OP: zet je smartphone niet in de energiebesparingsmodus. Dat zorgt voor een mindere prestatie van de app en dus het meten van ritten.

Om in de app te kunnen inloggen, moet je aangemeld zijn als deelnemer. Check je internetverbinding, voer de juiste inloggegevens in (het wachtwoord is hoofdlettergevoelig, het e-mailadres moet met allemaal kleine letters ingevuld worden) en zet je smartphone uit en weer aan. Lukt het nog niet om in te loggen? Stuur een e-mail naar helpdesk@govelo.nl.

De app is ontwikkeld voor smartphones met een IOS (versie 8.0 of hoger) of een Android (4.0 of hoger) besturingssysteem. Helaas is de app niet beschikbaar voor Windows smartphones.

Standaard staat in je app ‘automatisch meten’ aan en is er geen start- en stopknop te vinden. Je kunt ervoor kiezen om wel de start- en stopknop te gebruiken door deze toe te voegen via ‘instellingen’. Hier kun je onder ‘meetinstellingen’ het schuifje achter ‘automatisch meten’ naar links schuiven. Deze is rood en wordt dan grijs. Rechtsboven in je app verschijnt dan de start- en stopknop. In het overzicht van je app verschijnt ook een grijze balk met de melding ‘meten staat uit’.

Het toevoegen van je ritten aan je app kan even duren. Dit proces kun je versnellen door in het rittenoverzicht met je vinger van boven naar beneden over je scherm te vegen. Hiermee refresh je het systeem en worden je ritten direct zichtbaar. Staat je rit er dan nog steeds niet tussen? Neem dan contact met ons op via helpdesk@govelo.nl.

Zorg er voor dat je eerst de app van je oude werktelefoon verwijderd, voordat je de app op je nieuwe telefoon installeert. Wanneer je op twee telefoons tegelijk bent ingelogd weet de app namelijk niet meer wat jouw huidige locatie is en kunnen er dus geen ritten geregistreerd worden. Volg onderstaande stappen om dit te voorkomen:

 

Stap 1: Log uit en verwijder de Go Velo-app van je oude telefoon
Stap 2: Download de Go Velo-app op je nieuwe telefoon
Stap 3: Log in op je nieuwe telefoon met jouw Go Velo account (e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord)
Stap 4: Zorg ervoor dat de app toegang heeft tot jouw locatie en data

Punten

Je kunt je punten in de app inwisselen voor producten of kortingen op leuke fietsaccessoires, kansen in de Go Velo loterij en een donatie aan een goed doel. Per item zie je hoeveel punten je hiervoor inwisselt. Je kunt zelf bepalen wanneer jij je punten inwisselt.

Vier keer per jaar is er een trekking van de loterij. De winnaars krijgen een bericht per e-mail dat zij prijs hebben.

Financiële vergoeding

Alleen als de woon-werkrit in zijn geheel op de fiets is afgelegd, komt deze in aanmerking voor een beloning in geld. Het gaat dus om een fietsrit tussen het woonadres en het werkadres. Wanneer een deel van de woon-werkrit met een ander vervoersmiddel is afgelegd, kan deze niet worden meegeteld. De gereden fietskilometers komen wel in aanmerking voor punten.

Ritregistratie

Als jouw app niet goed functioneert, controleer dan de volgende punten:

  • Zorg dat je locatievoorzieningen altijd aan staan.
  • Zorg ervoor dat je mobiele data (3G of 4G internet en WiFi) altijd aanstaan, alleen met een internetverbinding kan er een gps-verbinding gemaakt worden.
  • Voor een goede gps-verbinding raden we je aan je smartphone niet onderin je tas of naast je laptop te plaatsen. In je jaszak is het beste.
  • Download de laatste update van de Go Velo app in de Google Play Store of App Store (of zorg voor een automatische update).
  • Zorg dat je smartphone ruim voor vertrek aanstaat en toegang tot internet heeft, zo kan er al een gps-verbinding tot stand gebracht worden.
  • Log niet uit om er zeker van te zijn dat de app altijd aanstaat.
  • Voor een optimale registratie gebruik je consequent de start- en stopknop.
  • Sluit andere openstaande app’s af, omdat deze soms veel telefoongeheugen vragen en gps-signaal nodig hebben. Dit kan de prestatie van de Go Velo app verminderen.
  • Herstart je smartphone regelmatig.
  • Start de app opnieuw na een update op je smartphone, als je de vliegtuigmodus tijdelijk hebt ingeschakeld of wanneer je telefoon helemaal uit heeft gestaan.

Het duurt soms even voordat je ritten zichtbaar zijn in je app. Je kunt dit proces versnellen door met je vinger van boven naar beneden in je app over het scherm te vegen. Je ziet dan een ‘update-teken’ in beeld verschijnen en hierna staan je ritten erin.

Mis je toch nog een rit? Dan kun je het volgende doen:

1. Open de app en kijk in het rittenoverzicht onder het kopje ‘alle’ of je op het tijdstip van jouw fietsrit toevallig een rit ziet staan. Bij hele snelle fietsers denkt de app namelijk soms dat je een autorit hebt gemaakt. Je kunt nu zelf die rit omzetten van autorit naar fietsrit.

2. Staat ook onder het kopje ‘alle’ geen rit geregistreerd op de bewuste tijd? Dan kun je via de button onderaan je scherm je gemiste woon-werkrit melden. Je geeft aan of je naar je werk, of naar huis hebt gefietst en op welke dag en tijdstip dit was. Het Go Velo team beoordeelt jouw aanvraag en voegt de rit na goedkeuring automatisch toe aan je overzicht.

3. Mocht je nou heel vaak een rit missen, of wordt er helemaal niks geregistreerd? Neem dan contact op met de helpdesk van Go Velo (helpdesk@govelo.nl). Zij zoeken samen met jou naar de oorzaak van het probleem, zodat de ritregistratie in de toekomst gewoon goed verloopt!

Niet alleen je fietsritten registreren we, ook je ritten met andere vervoersmiddelen, zoals de auto en de trein. Dit gebruiken we, gestandaardiseerd en geanonimiseerd, voor wetenschappelijk onderzoek. Als je deze ritten niet geregistreerd wilt hebben, vink dan de functie ‘automatisch registreren’ uit. De app registreert dan geen ritten. Denk er bij je fietsritten dan wel aan de start- en stopknop te gebruiken.

Mocht je je privé-ritten niet geregistreerd willen hebben, zet dan het ‘automatisch registreren’ uit bij de ‘instellingen – meetinstellingen’ in je Go Velo app. Je kunt ook uitloggen, via het menu in je app. Wanneer je uit wilt loggen, doe dit dan ruimschoots (ca. 30 min) na het einde van de rit zodat de fietsrit goed geregistreerd wordt.

Veel mensen vergeten de Go Velo app van hun oude toestel te verwijderen en zijn dus op zowel hun nieuwe als oude telefoon ingelogd. Hierdoor kunnen registratieproblemen optreden. Wanneer je op twee telefoons tegelijk bent ingelogd weet de app namelijk niet meer wat jouw huidige locatie is en kunnen er dus geen ritten geregistreerd worden. Denk je dat dit bij jou het geval is? Mail dan naar helpdesk@govelo.nl en laat ons weten met welke telefoon je blijft fietsen, wij zorgen er dan voor dat het probleem wordt opgelost!

Soms wordt je woon-werk fietsrit niet als 1 rit geregistreerd, maar in een aantal losse fietsritten omdat je onderweg bijvoorbeeld bent gestopt om boodschappen te doen. Dit is niet erg!

Fiets je voor punten?
In dat geval heb je gewoon voor elke losse rit de punten ontvangen waar jij recht op hebt.

Fiets je voor een financiële beloning?
In dat geval is de volledige beloning toegekend aan het eerste gedeelte van de rit. Het systeem heeft dan herkend dat je een woon-werkrit hebt gemaakt en deze rit telt ook gewoon mee in het totaal aantal woon-werkritten. Zie je geen financiële beloning staan? Vraag dan gerust bij ons na of het goed is gegaan!

Inschrijving

Als je niet meer wilt meedoen aan Go Velo, kun je je afmelden door een mailtje te sturen naar helpdesk@govelo.nl. Geef in je mail aan wat de reden is voor je afmelding, je voor- en achternaam en het e-mailadres waarmee je ingeschreven staat voor Go Velo.

Je kan je aanmelden door het aanmeldformulier in te vullen.

Werkgevers

Natuurlijk, dat kunnen wij ook voor u uitrekenen. Graag stellen we in een persoonlijk gesprek vast wat precies uw wensen zijn rondom fietsstimulering, op welke termijn dit moet worden geïmplementeerd, hoeveel werknemers u wilt laten deelnemen en welke regeling u ze wilt aanbieden. Op basis daarvan kunnen wij u een offerte op maat bieden.

De vergoeding die u uitkeert aan uw werknemers wordt inderdaad belast. Er zijn twee mogelijkheden om dit te doen:

  • Binnen de ruimte die er is in de vrijgestelde reiskostenvergoeding van € 0,19
  • Het reserveren van een bedrag binnen de Werkkostenregeling

Jazeker, dat kunnen we helemaal voor u verzorgen. De ritten worden geregistreerd met de Go Velo app en wij betalen de vergoeding maandelijks uit aan de deelnemers. U ontvangt elke maand een factuur voor de vergoedingen die zijn uitgekeerd.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stuur je vraag naar ons op en we proberen binnen 1 werkdag te reageren.

*

*

*

AANMELDEN
WACHTWOORD VERGETEN
CONTACT